Forever Living Products Scandinavia AB

Toiminnan aloitusvuosi: 1998
Henkilöstömäärä: yli 45 työntekijää
Maat, joissa toimintaa: Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja

Forever toimii yli 150 maassa kaikissa maanosissa ja on maailman suurin Aloe vera -tuotteiden viljelijä, valmistaja ja jakelija. Yrityksen perusti yli 30 vuotta sitten yhdysvaltalainen asialleen omistautunut ”tulisielu” Rex Maughan. Pohjoismaissa yritys aloitti toiminnan 20 vuotta myöhemmin. Foreverin kaikki tuotteet perustuvat omilla viljelmillä viljeltyyn Aloe veraan. Omien viljelmien ansiosta Forever voi valvoa koko tuotantoprosessia aina taimesta valmiiksi tuotteeksi asti ja taata näin parhaan mahdollisen laadun. Ihmiset haluavat ottaa vastuuta omasta terveydestään, ja yhä useammat ovat kiinnostuneita terveellisimmistä vaihtoehdoista. Myös suoramyynti lisääntyy ympäri maailman, mikä on osoitus liiketoimintamallimme toimivuudesta. Foreverin tuotteita ei voi ostaa myymälöistä vaan ainoastaan itsenäisten jälleenmyyjien kautta. Forever on nykyään Skandinavian suurin Aloe veraan perustuvien terveys- ja ihonhoitotuotteiden suoramyyntiyritys. Yritys on myös Ruotsin suoramarkkinointiliiton jäsen.

Villa Korndal

Foreverin Pohjoismaiden toimintojen pääkonttori on toiminut vuodesta 2006 lähtien Villa Korndalissa, joka sijaitsee Mölndalissa Göteborgin eteläpuolella. Tämän upean rakennuksen rakennutti vuonna 1870 yrittäjä David Otto Francke, joka teki Korndalin paperitehtaasta Ruotsin suurimman paperitehtaan. Villa Korndal siirtyi myöhemmin Wallenbergin perheen omistukseen, ja se toimi useiden vuosien ajan myös Papyruksen johtajan asuntona. Kutsumme rakennusta jokapäiväisessä puheessa ”linnaksi”. Rakennus on nimensä veroinen: olemme säilyttäneet ennallaan kauniin edustustilan hienoine huonekaluineen, ylellisine kristallikruunuineen ja taidokkaine seinämaalauksineen. Villa Korndalin kauniista puistosta huolehtivat puutarhurit. Puistossa järjestetään vuosittain myös suosittu Foreverin jälleenmyyjien kesäjuhla.

Varasto

2015 lähtien varastomme sijaitsee Forever Directin tiloissa Hollannissa. Sieltä tuotteet lähetetään niin Ruotsiin, Suomeen, Norjaan kuin Tanskaankin – ja jopa Grönlantiin ja Huippuvuorille asti.

Laatu, ympäristö ja vastuu

Pyrimme suojelemaan toiminnassamme ympäristöä ja rasittamaan sitä mahdollisimman vähän. Sen vuoksi Foreverin Aloe vera viljellään aina ekologisesti, ja viljely toteutetaan vuoroviljelyperiaatteella maan köyhtymisen estämiseksi. Pyrimme siihen, että kaikki Foreverin työntekijät voivat hyvin ja että voimme tarjota jälleenmyyjillemme ja loppuasiakkaillemme mahdollisimman laadukkaita tuotteita.

Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Forever on yksi harvoista yhdysvaltalaisista yrityksistä, jotka on sertifioitu laatua ja ympäristöä koskevien kansainvälisten ISO 9001- ja 14001-standardien mukaan sekä työterveyttä ja -turvallisuutta koskevan OHSAS 18001 -standardin mukaan.

Haluamme levittää yhteiskuntaan ”Forever-henkeä”, joten työskentelemme aktiivisesti eri avustusorganisaatioissa ja tuemme myös humanitäärisiä projekteja Forever Giving -järjestön välityksellä. Lisätietoja Forever Givingistä on osoitteessa www.forever-giving.org

Yrityksen johto

Foreverin markkinoinnista ja myynnistä vastaavat ulkopuoliset, itsenäiset jälleenmyyjät. Yrityksellä on sisäisen, operatiivisen johtoryhmän lisäksi myös ulkoinen, neuvoa antava johtoryhmä.

Office Managers

Fredric Alerstam – Country Manager